Kodėl lėktuve vis mažiau vietos kojoms?

Kodėl lėktuve vis mažiau vietos kojoms?

Kodėl lėktuve vis mažiau vietos kojoms?  Ir kaip atsitiko, kad per keletą metų sėdynės labai „suplonėjo“?

60-tais metais, kai „Boeing“ sukūrė pirmuosius 737, naujame lėktuvo modelyje buvo numatyta įrengti 50-60 sėdimų vietų. Šiandien populiariausiame modelyje 737-800 keleivių telpa tris kart daugiau. Magija? Greičiau – ekonomika.

Aišku, 737-tasis tapo ilgesnis, tačiau prisiminkite, kad sėdynės buvo žymiai patogesnės. Laikui bėgant, oro bendrovės pradėjo naudoti kitokias medžiagas sėdynėms, kad sumažintų jų apimtį, tačiau tuo pat metu žymiai sumažėjo jų patogumas. Oro vežėjų pasaulyje kėdė tapo tikru ginklu kovoje dėl išlaidų mažinimo.

Mažiau vietos kojoms ir ne tik joms

Nepaisant pradinių planų, galutinis 737 dizainas buvo 87 vietų. Tačiau „Lufthansa“, kuri pirmoji užsakė šį modelį ,o vėliau ir kitos oro linijos paprašė padidinti vietų skaičių iki 100. Dabar „Ryanair“, skrendant 737-800, gali skraidinti 189 keleivius.

Tačiau medžiagų pasikeitimas yra tik vienas iš būdų, kaip „sukišti“ daugiau keleivių to paties tipo lėktuvuose. Pavyzdžiui, “Ryanair“ nutarė pašalinti žurnalus iš kėdės kišenės,nes tai sutaupė kiekvienoje keleivio vietoje daugiau nei centimetrą.

Bet pirmiausia – tai, kas atrodo gana logiška, nors ir ne labai patogu, – inžinieriai palaipsniui sumažino vietą kojoms. Smalsūs keleiviai JAV apskaičiavo, kad nuo 1970-ųjų metų tarpas tarp kėdžių sumažėjo vidutiniškai 10 centimetrų – nuo 89 iki dabartinių 79 cm.

Perspektyvoje – dabar kuriama „išmanioji“ kėdė, kuri prisitaikytų prie keleivio figūros ir gabaritų. Bet apie tai, kaip susidėsime kojas – nekalbama…….

  Gerų skrydžių !